بلاگ

آموزش فعال سازی Auto Tracking دستگاه داهوا با Smart Pass

آموزش فعال سازی Auto Tracking دستگاه داهوا با Smart Pass

فعال کردن قابلیت اتو ترکینگ در دوربین مداربسته داهوا مزایای بسیاری دارد. در این مطلب قصد داریم به آموزش مرحله به مرحله ی فعال سازی قابلیت Auto Tracking در دستگاه داهوا با استفاده از نرم افزار Smart Pass بپردازیم. برای این منظور ابتدا نرم افزار Smart Pass را اجرا کنید و بر روی گزینه ی Live View از بخش Operation کلیک کنید. حال در صفحه ی باز شده بر روی نام دوربین مدار بسته خود کلیک راست کنید و گزینه IVS Channel Cfg را انتخاب کنید.

 

در این بخش وارد تنظیمات IVS دستگاه شده اید و می توانید تصاویر دریافتی از دوربین را مشاهده نمایید. دقت کنید که در تب Scane قرار دارید. اگر از پیکان هایی که بر روی ابزار دایره ای شکل که در گوشه ی تصویر قرار دارد استفاده کنید، می توانید زاویه ی دید دوربین را تغییر دهید و در جهت های مختلف آن را بچر خانید. پس از آن که زاویه مد نظر و مناسب را پیدا کردید، بر روی Add Scane کلیک کنید و دکمه ی Save را بفشارید.

در ادامه تنظیمات فعال سازی Auto Tracking دستگاه داهوا، با زدن دکمه ی Next که در پایین صفحه قرار دارد، وارد تب بعدی یعنی Smart Plan خواهید شد.

گزینه ای که حرکت آدمک ها را نشان می دهد را فعال کنید و سپس مجددا بر روی Next کلیک نمایید.

حال وارد تب  IVS شده اید. خوب است بدانید IVS مخفف Intelligent Video System و به معنای سیستم ویدیویی هوشمند است و دوربین های تحت شبکه از این قابلیت بهره مند هستند.

حالا برای تنظیمات و فعال سازی Auto Tracking در دوربین داهوا، از این بخش و از تب Detect Region باید به انتخاب یک منطقه برای شناسایی و نظارت بپردازید برای این کار  بر روی گزینه Redraw کلیک کنید و با استفاده از کشیدن موس بر روی صفحه و تصویر در حال نمایش، یک کادر ایجاد کنید تا عمل Auto Tracking یا ردیابی خودکار در آن محل انجام شود. سپس بر روی Apply کلیک کنید تا تنظیمات وارد شده اعمال شوند.

حال به بخش Rule Config بروید. در این بخش قادر هستید تا یک سری دستورالعمل به تنظیمات وارد کنید. برای فعال سازی Auto Tracking بر روی گزینه Add rule کلیک کنید و از قسمت پایین از بر روی Rule type  کلیک نمایید در لیست باز شده، گزینه دوم را انتخاب نمایید. حال می توانید با استفاده از ایجاد خطوط یک ناحیه بسته به صورت دلخواه ایجاد کنید و بر روی Apply کلیک نمایید و در آخر بر روی Save بزنید تا کلیه ی تنظیمات اعمال شوند.

حال با اتمام مراحل فعال سازی Auto Tracking در دوربین داهوا، اگر به صفحه ی پخش تصاویر دریافتی رجوع کنید، مشاهده خواهید کرد که اگر تحرکی در ناحیه ی منتخب شما رخ دهد، دستگاه با مشاهده این حرکت به دور آن سوژه یک کادر تشکیل می دهد و با زوم کردن و دنبال کردن سوژه، به تعقیب آن می پردازد.

قابلیت Auto Tracking چیست و چه کاربردی دارد؟

قابلیت Auto Tracking در دوربین تحت شبکه داهوا  یا دوربین اسپید دام داهوا به کاربران این امکان را می دهد که به آسانی و با دقت اشیا و افراد مورد نظر را تعقیب کرده و در تصاویر و ویدیو های خود فیلم بگیرند. این قابلیت در عکاسی و فیلم برداری از دسته هایی مانند ورزشی، اکشن، حیات وحش، گردشگری و ویدیو های خودرو مفید است. چرا که فیلم برداری از فعالیت های ورزشی، فعالیت هایی که با سرعت بالا انجام می شوند و بعضا دارای حرکات پیچیده هستند گاهی نیاز به بازبینی های خاصی دارد و قابلیت Auto Tracking با زوم کردن به فعالیت های در حال انجام به ترکینگ خودکار آن ها می پردازد. قابلیت Auto Tracking هم چنین به عکاسان و فیلم برداران کمک می کند تا تصاویر با کیفیت بالا و بدون لرزش ثبت کنند.

استفاده از قابلیت Auto Tracking در دستگاه داهوا در فضاهای گوناگون به ویژه مکان هایی مانند اماکن عمومی یا فضاهای باز مانند پارکینگ ها و ورودی ها کاربرد دارد. با استفاده از قابلیت Auto Tracking می توان به راحتی حرکت های مشکوک را تشخیص داد و ضبط کرد.

 

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.