بلاگ

تنظیمات عمومی دستگاه داهوا ورژن 4

تنظیمات عمومی دستگاه داهوا ورژن 4

بعد از نصب دوربین مدار بسته و جایگذاری مناسب در محل های  نشان گذاری شده لازم است تنظیماتی بر روی دستگاه انجام دهید. دوربین داهوا به واسطه این تنظیمات می تواند اطلاعات دقیق تر را در اختبازتان بگذارد. در این مطلب قصد داریم به آموزش تنظیمات عمومی در دستگاه داهوا ورژن 4 بپردازیم. برای این منظور لازم است ابتدا بر روی صفحه راست کلیک کنید و به قسمت Main Menu بروید سپس از قسمت پایین صفحه ی باز شده، بر روی گزینه System کلیک کنید.

در صفحه ی باز شده، در تب Basic لازم است که یک سری تنظیمات انجام شوند. در قسمت Devise Name برای دستگاه خود یک نام انتخاب کنید. در قسمت Devise No با توجه به اینکه چندمین دستگاه است، شماره dvr داهوا خود را قرار دهید. زبان دستگاه خود را از بخش Language انتخاب می کنید. در قسمت Video Standard شما می توانید استاندارد تصویر خود را روی  PALLو یا NTSC قرار دهید. این گزینه به صورت پیش فرض روی PALL قرار دارد. چنان چه تیک قسمت Sync Remote Devise را فعال کنید، شما اجازه دارید Language، FormtوTime zone را با دستگاه دوربین خود ست کنید. در تنظیمات عمومی دستگاه داهوا، زمان دستگاه تا قبل از این  قابل انتخاب کردن نبود، ولی حالا با قابلیت Instant Playback در دستگاه داهوا ورژن 4 می توانید زمان را انتخاب کنید. یعنی آن که به عنوان مثال 5 دقیقه قبل تر از فیلم مورد نظر خود را مشاهده کنید و از امکان playback بهره ببرید. هم چنین در بخش Logout Time  می توانید زمان خاصی را در نظر بگیرید که در صورت استفاده نکردن از ان وی ار داهوا ، طی مدت مد نظر، دستگاه به صورت خودکار logout شود.اگر تیک گزینه CAM Time Sync فعال باشد، از قسمت Interval می توانید با توجه به زمانی که از بین 1 الی 168 ساعت تعیین می کنید، مثلا بعد از 24 ساعت، زمان دستگاه و دوربین شما هماهنگ خواهد شد.

هم چنین با فعال بودن گزینه  Navigation Bar یک نوار ابزار یا Mouse Sensitivity را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد که یک سری shortcut دارد و شما به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. و با استفاده از آن می توانید سرعت را از آهسته تا سریع تغییر دهید. با کلیک بر روی Non-log User Permission که در مقابل گزینه Log Time قرار دارد، قسمتی برای شما باز می شود که به واسطه ی آن شما می توانید تیک هر کانالی از دستگاه داهوا را که نمی خواهید نمایش داده شود، غیر فعال کنید و در آخر بر روی Ok کلیک کنید.

در ادامه ی روند تنظیمات عمومی دستگاه داهوا، در تب Date& Time و در قسمت System Time می توانید تاریخ دستگاه خود را تنظیم کنید و زمان را هم از قسمت رو به روی آن تنظیم نمایید. در قسمت Time Zone  باید روی حالت UTC +03:30 که برای تهران است قرار دهید و سپس بر روی Save کلیک کنید. تاریخ دستگاه و ماه، روز و سال را از قسمت Date Format تنظیم نمایید که به چه ترتیبی نمایش داده شود. و اگر می خواهید بین اعداد تاریخ از نقظه و خط و غیره استفاده شود، از قسمت Date Separator آن را اعمال کنید. و از قسمت time Format 12 ساعته و یا 24 ساعته بودن زمان را تعیین کنید. با فعال کردن گزینه DST که مخفف Daylight Saving Time است، می توانید تغییرات زمانی که در کشور ما در اوایل فروردین ماه و اواخر شهریور ماه اتفاق می افتد را به صورت دستی تنظیم نمایید و دستور لازم برای جلو رفتن و عقب رفتن تایم دستگاه را اعمال کنید. با فعال کردن گزینه NTP که مخفف Network Time Protocol  است، با توجه به سرور های زمانی که مربوط به اینترنت است، تنظیمات تاریخ و ساعت دستگاه را ست می کند. اما در تنظیمات عمومی دستگاه داهوا برای جلوگیری از ایجاد مشکل و به هم نریختن تنظیمات تاریخ و ساعت دستگاه پیشنهاد می شود این گزینه را روی حالت غیر فعال بگذارید.

پس از انجام این تنظیمات عمومی بر روی دستگاه داهوا ورژن 4 لازم است که بر روی گزینه Apply کلیک کنید تا تنظیمات شما اعمال شوند.

به پایان این سری از آموزش های دوربین مال رسیدیم. امیدواریم که ای ن آموزش مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.ما قصد داشتیم تا با مطلب ارائه شده شما را در امر تنظیمات عمومی دستگاه داهوا به خوبی راهنمایی کنیم و به واسطه ی این مطلب آموزشی و تصاویر قرار گرفته شده همه ی مراحل تنظیمات عمومی دستگاه داهوا ورژن 4 را پوشش داده باشیم.

کارشناسان دوربین مال آماده راهنمایی شما برای انجام تنظیمات دوربین مداربسته هستند. همچنین می توانید از خدمات نصب دوربین مال هنگام خرید عمده دوربین مداربسته استفاده کنید.

 

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.