بلاگ

تنظیم خط فرضی در دوربین داهوا

در این مقاله قصد داریم به آموزش فعال کردن و تنظیم خط فرضی دوربین داهوا در ان وی ار داهوا بپردازیم. روش انجام تنظیمات خط فرضی یا Tripwire در دوربین IP داهوا به شرح زیر است.

مراحل تنظیم خط فرضی دوربین مدار بسته داهوا

ابتدا یک مرورگر اینترنت اکسپلور باز کنید و در قسمت آدرس بار، آدرس و IP دوربین خود را وارد کنید و Enter کنید. پس از اینکه به صفحه ی Login وارد شدید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و گزینه ی Login را بزنید. در صفحه ی باز شده بر روی Setting کلیک کنید و از سمت چپ صفحه گزینه Event را بفشارید. سپس گزینه ی Smart Plan را انتخاب کنید. یک آیکون لامپ مانند را مشاهده می کنید. باید دقت کنید که این لامپ باید در حالت روشن قرار گرفته باشد. به نوعی گزینه ی IVS باید فعال باشد. اگر این گزینه خاموش و غیر فعال باشد IVS و قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته شما عمل نخواهند کرد. پس از اطمینان از فعال بودن این گزینه، دکمه ی Save رابزنید.

در ادامه مراحل تنظیم خط فرضی دوربین داهوا دوباره از لیست سمت چپ صفحه گزینه IVS را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید Rule های مختلف برای دوربین تعریف کنید، برای تنظیم خط فرضی دوربین مدار بسته داهوا باید یک خط فرضی تعیین کنید به نحوی که اگر شخصی یا هر سوژه ی محرک دیگری از آن خط رد شد، دوربین آن سوژه را تشخیص دهد و تصویر را ضبط کند و حتی به مالک دستگاه آلارم ارسال کند. برای این کار باید بر روی علامت + کلیک کنید. زیر قسمت Rule Type می توانید دستور مورد نظر را انتخاب کنید که در این جا برای تنظیم خط فرضی دوربین داهوا باید بر روی گزینه Tripwire کلیک کنید. در قسمت Direction می توانید تعیین کنید که جهت حرکت به چه سمتی باشد. به نوعی دوربین درکدام جهت، حرکت سوژه از خط فرضی را ضبط و ثبت نماید. گزینه A<>B یعنی در هر دو جهت چپ و راست تصاویر را ضبط کند،گزینه های A>B و B>A یعنی حساسیت بر روی حرکت اجسام فقط در یک جهت باشد؛ از چپ به راست و یا از راست به چپ.

حال برای ترسیم خط فرضی در دوربین داهوا، بر روی گزینه Draw Rule کلیک کنید. این گزینه در پایین تصویر در حال پخش از دوربین قرار دارد. بر روی یک نقطه مورد نظر در تصویر کلیک کنید و با کشیدن موس و کلیک بر روی نقطه ی دوم و نهایتا یک بار کلیک راست کردن در آن نقطه، خط مورد نظر خود را رسم نمائید. جهت انتخاب شده را روی خط می توانید مشاهده کنید که در این جا جهت دو طرفه اعمال شده است. حال می توانید تیک گزینه ی Record را بزنید تا در صورتی که از خط فرضی مورد نظر سوژه ای رد شد، به صورت خودکار شروع به ضبظ تصاویر کند. هم چنین گزینه های Send Email  و Snapshot نیزمی توانند در صورت مشاهده سوژه برای شما پیام ارسال کنند و یا از صفحه عکس برداری کنند. در آخر بر روی Save کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

حال اگر به صفحه ی لایو دوربین بروید مشاهده می کنید با تنظیم خط فرضی دوربین داهوا، هر سوژه ای که از خط فرضی عبور می کند تشخیص داده می شود و یک کادر دور آن کشیده می شود به حالت چشمک زن در می آید و تصاویر گرفته شده را بر روی هارد خود ضبط می نماید.

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.

کاربرد تنظیم خط فرضی دوربین داهوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

تنظیم خط فرضی دوربین داهوا به معنای تنظیم دقیق دوربین برای در نظر گرفتن مسیر حرکت و اقدامات خطی از نقطه A به نقطه B است. این کاربرد به کاربر امکان می دهد تا قابلیت های دوربین را به صورت دقیق تنظیم کرده و رصد و نظارت دقیقی بر رویدادهای مختلف داشته باشند.

تنظیم خط فرضی در دوربین داهوا اهمیت زیادی دارد زیرا این عملکرد به کاربر امکان می دهد تا دوربین را برای رصد و نظارت دقیق بر رویدادهای مختلف تنظیم کند. با تنظیم خط فرضی دوربین مدار بسته داهوا، می‌توانید دوربین را به گونه‌ ای تنظیم کنید که به طور خودکار به مسیر و نقاط خاص حرکت کند و یا با عبور از محدوده‌های خاص، وضعیت آن‌ها را نیز به صورت خودکار ضبط کند. این ویژگی برای اماکنی که نیاز به رصد و نظارت مداوم بر یک مسیر خاص دارند، بسیار مفید است. به علاوه، با تنظیم خط فرضی دوربین مداربسته داهوا، حجم ذخیره‌سازی و زمان مورد نیاز برای پایش و نظارت را کاهش داده و به بهبود امنیت و کارایی کمک می‌کند.

 

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.