بلاگ

نقطه کور دوربین مداربسته

cctvBlindSpot

نقاط کور دوربین مداربسته

نقاط کور در دوربین مداربسته با یک نصب درست به حداقل می رسد اما همه دوربین های مداربسته نقاط کوری دارند که باید در طراحی این سیستم امنیتی در نظر گرفته و اصلاح شوند؛ به همین علت با یافتن نقطه کور دوربین مداربسته باید آن را توسط میدان دید دوربین مداربسته های دیگر پوشش دهیم.

با توجه به نکات بالا حداقل رساندن نقاط کور دوربین مداربسته لازمه ای نصب حرفه ای متخصص و نصاب است.

که قبل از انجام نصب باید به سوالاتی مانند چه تعداد دوربین برای پوشش همه زوایا نیاز است؟ دوربین های امنیتی را در چه محلی قرار داده شوند؟

چه لنزی برای حداکثر پوشش نیاز است؟ پاسخ داده شود؛  جواب دادن به سوالات بالا در خرید دوربین مدابسته ای کاربردی به شما کمک خواهد کرد بنابراین به نکاتی را که در ادامه آمده است توجه کنید.

 

نقطه کور دوربین مداربسته کجاست؟

برای پیدا کردن نقطه کور دوربین مداربسته باید به دنبال عوامل ایجاد آن باشید؛ علاوه بر این هر یک از دوربین های مداربسته با توجه به طراحی و نوع لنزی که دارند نقاط کور متفاوتی دارند.

 

زیر دوربین مداربسته

یکی از نقاط کور دوربین مداربسته که تقریبا در تمام دوربین های مشترک است زیر دوربین مداربسته است که تا شعاع یک متری آن محدودیت دید دارد؛ باید توجه داشته باشید که هیچ دوربینی به تنهایی نمی تواند تمام نقاط را پوشش دهد و برای پوشش اتاق های کوچک نیز به چند دوربین احتیاج دارید.

 

رو به روی نور قوی

با وجود اینکه دوربین های مداربسته ای مانند دوربین داهوا توانایی خنثی کردن نورهای قوی را دارند اما دستیابی به خروجی تصویر واضح در شرایط پر نور غیر ممکن است؛ توجه داشته باشد که منابع قوی نور فقط لامپ یا نور مصنوعی نیست بلکه نور خورشید در بعضی از ساعات روز می تواند  ایجاد نقاط کور کند.

 

میدان دید دوربین مداربسته

بعضی از دوربین های مداربسته برا اهداف نظارتی ساخته شده اند به همین دلیل است که زاویه دید باز و میدان دید وسیع تری دارند. برای به حداقل رساندن یا از یبن بردن نقطه کور دوربین مداربسته دوربین های فیش آی توصیه می شود؛ چرا که زاویه دید این دوربین ها 360 درجه است و هیچ نقطه کوری ندارد؛ خروجی تصویر این مدل پانوراما است.

میدان دید دوربین مداربسته حداکثر تا 360 درجه است که شما با جایگذین کردن دو دوربین در موقعیت مخالف می توانید نقاط کور دوربین مداربسته را پوشش دهید و از طرفی تصویر با وضوح بالا را داشته باشید.

 

پیدا کردن نقطه کور دوربین مداربسته قبل از خرید

برای پیدا کردن تقطه کور دوربین مداربسته و گرفتن راهنمایی درست خرید دوربین مداربسته از کارشناسان آن گام به گام با مراحل زیر جلو روید:

  • با در نظر گرفتن نقشه ساختمان ، مکان های ضروری برای نصب دوربین را تعیین کنید و فاصله و محدوده هر یک را در نظر بگیرید.
  • در محدوده ای که می خواهید پوشش دهید از همان زاویه و نقطه که برای آنجا دوربین مدابسته را در نظر گرفته اید عکس بگیرد تا به درک بهتری از آن محدوده و نقاط کور دوربین مداربسته آن ناحیه برسید.
  • مشخص کنید که قصد دارید چه عکسی از آن منطقه را ببیند تا دوربین مداربسته درست را انتخاب کنید. قصد دارید که یک نظارت کلی بر محدوده اتاق داشته باشید؟ یا به دنبال تصویری واضح از یک پلاک خودرو هستنید؟ هدف شما از خرید سیستم امنیتی تا حد زیادی به انتخاب دوربین مداربسته درست کمک می کند.
  • بعضی از نقاط کور دوربین مداربسته به واسطه نور منبعی که در مقابل آن هاست به وجود می آید؛ دوربین موبایل را به جای نقطه مورد نظر دوربین مداربسته بگذارید، فضا روشن است یا کم نور؟ اگر نقطه کور دوربین مداربسته در مقابل قرار دارد زاویه خود را تغییر دهید.

 

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.