بلاگ

تفاوت دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن

CCTV-BurglarAlarm

مقایسه دزدگیر اماکن با دوربین مداربسته

به عنوان خریدار یک وسیله امنیتی باید بدانید که دوربین مدار بسته بهتر است یا دزدگیر؟ کدام یک از این وسایل امنیتی کاربردی تری برای شما به حساب می آید؟ برای انتخاب سیستم امنیتی خود در ادامه مزایا و محدودیت های هر یک از این دوربین های مداربسته و دزدگیرها را مرور می کنیم تا به سوال دزدگیر اماکن بخریم یا دوربین مداربسته جواب مناسبی داده باشیم.

 

مزایا و محدودیت دزدگیر های اماکن

دزدگیر های اماکن یک سیستم هشدار دهنده امنیتی هستند که از سنسور های مختلفی ساخته شده  است  تا به محض فعال شدن سنسور ها اقدامات لازم مانند اطلاع رسانی به صاحب دزدگیر را انجام دهد. در ادامه مزایا و معایب  این سیستم امنیتی را مرور می کنیم:

Burglar-Alarming-Systems-Benefits

Burglar-Alarming-Systems-Benefits

مزایای دزدگیر اماکن

  1. آژیر هشدار محلی

دزدگیر های اماکن کلاسیک همگی داری آژیر هشدار محلی هستند؛ هشدار محلی به محض فعال شدن سنسور های دزگیر اماکن به صدا در می آید و صدای آن علاوه بر فراری دادن مزاحم یا سارق،  افراد را در حوالی دزدگیر با خبر می کند.

  1. اطلاع رسانی ضروری

تفاوت دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن در همین سیستم هشدار ضروری است؛ بیشتر دزدگیر های اماکن امروزی به محض فعال شدن سنسور های شروع به اطلاع رسانی از طریق خط تلفن و سیم کارت به کار رفته در آن می کنند.

برای مثال دزدگیر بعد از شناسایی خطر علاوه بر فعال کردن آژیر هشدار شروع به تماس تلفنی و ارسال پیامک به صاحب دوربین مداربسته می کند؛ لیست شماره تلفن های ضروری مانند صاحب دزدگیر و پلیس در حافظه دزدگیر اماکن قرار می گیرد تا اطلاع رسانی به موقع و سریع انجام شود.

تماس از طریق سیم کارت این اطمینان را می دهد که در صورت قطع شدن خطوط تلفن در پروسه اطلاع رسانی اختلال ایجاد نشود.

 

  1. حفاظت در برابر آتش سوزی و مسمویت های منو اکسید

دزدگیر های اماکن بر محض فعال شدن سنسورها دود اقدامات لازم را انجام می دهند؛ یکی از این سنسور دود و حرارت است که به محض تشخیص آن اعلام حریق می کند. در مقایسه دوربین مداربسته با دزدگیر اماکن همه جانبه بودن دزدگیرها وجه تمایز بین آنان است.

 

  1. حفاظت وهشدار در برابر نفوذ

یکی از دغدغه های افراد برای خرید دزدگیر یا دوربین مداربسته اطلاع از نفوذ افراد به ملکشان است؛ دزدگیر اماکن با در نظر گرفتن سنسور هایی مانند بیم خطی یا سنسور شکستن شیشه به محض نفوذ افراد هشدار لازم را ارسال می کند.

برای مثال سنسور بیم خطی مانند یک فنس مجازی دو طرف دیوار قرار می گیرد و با عبور هر جسم متحرک اعلام هشدار می کند یا آنکه دزدگیر اماکن قادر به شناخت امواج صوتی ناشی از شکستن شیشه است تا به موقع زنگ هشدار را فعال کند.

 

محدودیت های دزدگیر اماکن

  1. ایجاد هشدار کاذب

فعال سازی به موقع هشدار اگرچه عالیست اما هشدار های مکرر ایجاد مزاحمت می کند؛  هشدار ها زمانی کار آمد خواهند بود که صحیح تشخیص داده شوند اگر برایتان سوال است در تشخیص خطر دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر اماکن باید در جواب گفت که هر دو احتمال تشخیص اشتباه را دارند اما با استفاده از دوربین مداربسته و چک کردن دوربین ها می توان به صورت لحظه ای صحت هشدار را مورد بررسی قرار دارد.

 

  1. اختلال عملکرد در صورت قطع برق

از جمله محدودیت های که سیستم های امنیتی از جمله دزدگیر اماکن دارد اختلال در زمان قطعی برق است؛ از آنجایی که سارقان حرفه ای هنگام ورود به منزل برق ساختمان را قطع می کنند باید راه حلی مثل تجهیز برق اضطراری برای آن در نظر گرفت.

 

 

مزایا و محدودیت های دوربین مداربسته

مزایای دوربین مداربسته

  1. ضبط تصاویر در هارد

اولین تفاوتی که در مقایسه دوربین مداربسته با دزدگیر اماکن به چشم می خورد ضبط تصاویر و مستند سازی مدارک جرم در هارد دوربین است؛ دزگیر اماکن هیچ تصویری را ضبط نمی کند و ممکن با وجود آژیر و هشدار دزدگیر اماکن سارقین موفق به دزدی شوند به همین خاطر مدارک و تصاویری که توسط دوربین مدار بسته ضبط می شود بسیار ارزشمند خواهند بود.

 

 

Remote-Security-Camera

Remote-Security-Camera

2. تماشای تصاویر به صورت آنلاین

همانطور که گفته شد دزدگیر های اماکن ممکن گاهی به اشتباه هشدار کاذب ارسال کنند که برای دوربین مداربسته هم امکان پذیر است؛ اما تفاوت دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن در تماشای تصاویر به صورت آنلاین است؛ در این صورت با بررسی محوطه اول از وجود  خطر با خبر شده و سپس اقدامات لازم انجام می شود.

 

  1. هشدار موارد مشکوک و شناسایی افراد

دوربین مداربسته با مجهز بودن به قابلییت تشخیص حرکت و تشخیص چهره قادر است ورود افراد خاصی را به محوطه هشدار دهد؛ به علاوه دوربین مداربسته در اماکن خلوت حرکات مشکوک را شناسایی می کند و هشدار را به صورت نوتیفکیشن به گوشی موبایل ارسال می کند.

 

محدودیت های دوربین مدار بسته

  1. هک دوربین مداربسته

سارقین حرفه ای سعی بر این دارند که سیستم امنیتی اماکن شما را از کار بیندازند به همین دلیل باید بدانید که احتمال هک کردن دوربین مداربسته وجود دارد؛ شما می توایند با ایمن کردن پسورد و انجام چند کار کوچک از هک سیستم خود جلوگیری کنید اما این به معنای غیر قابل نفوذ بون آن نیست.

  1. غیر فعال شدن در صورت قطع برق

مقایسه دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن در این مورد یکسان است؛ همانطور که درباره دزدگیر های اماکن گفته شد دوربین مداربسته نیز یا قطع برق از کار می افتد که راه حل آن داشتن برق اضطراری است.

  1. هشدار های کاذب

سیستم تشخیص حرکت و تشخیص چهره دوربین های مداربسته دقت 100 درصد ندارد و گاهی هشدار های کاذب می دهد؛ با این وجود می توانید دوربین های مانند دوربین داهوا که دقت بیشتری دارند را انتخاب کنید.

 

 

دزدگیر بهتر است یا دوربین مداربسته؟

دوربین مداربسته بخریم یا دزدگیر اماکن؟ در جواب باید گفت هر کدام از این سیستم های امنیتی مزایای خود را دارند که کنار هم تکمیل کننده هستند. اما اگر قصد انتخاب یکی از آن ها را دارید از مشاوره تخصصی کارشناسان کمک بگیرید؛ چرا که اماکنی مانند صرافی ها و طلا فروشی ها نیاز یه یک سیستم مانند دزدگیر دارند تا در مواقع خطر به سرعت اطلاع رسانی لازم انجام شود؛ در مقابل اماکنی مانند منزل یا اداره ها برای نظارت نیاز به دوربین مداربسته دارد؛ بنابراین برای انتخاب یکی از این موارد از مشاوره تخصصی کارشناسان دوربین مال کمک بگیرید.

 

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.