بلاگ

تنظیمات تشخیص حرکت دوربین آیمو

در این مقاله قصد داریم که تنظیمات Motion detection, human detection و smart tracking و یا همان تشخیص حرکت، تشخیص انسان و ردیابی هوشمند را در نرم افزارImou Life آموزش دهیم.

قابلیت تنظیمات تشخیص حرکت دوربین آیمو

تشخیص حرکت در دوربین آیمو از سری دوربین مداربسته داهوا یک ویژگی مهم در این  سیستم به شمار می رود که با فعال کردن آن تشخیص و اعلام حرکت در یک منطقه خاص حاصل می شود.  با فعال کردن و تنظیم تشخیص حرکت دوربین آیمو، وقتی دوربین مدار بسته حرکتی را تشخیص دهد آن را ضبط می کند و اطلاعات را به مرکز کنترل یا دستگاه ذخیره سازی ارسال می کند. یکی از مزایای  آن، ثبت وقایع غیر عادی و ورودی غیر مجاز به مکان مورد نظر است. بنا بر این این ویژگی و تنظیم تشخیص حرکت دوربین مداربسته آیمو برای ایجاد امنیت و حفاظت در محیط های مختلف بسیار مفید است. با فعال کردن تنظیمات تشخیص حرکت آیمو، می توانید از این ویژگی به بهترین نحو برای حفظ امنیت و نظارت مناطق مختلف استفاده کنید.

مراحل تنظیم Motion Detectio آیمو

برای تنظیم موشن دتکشن در دوربین های آیمو در ابتدا وارد نرم افزار Imou Life شوید و در بالای صفحه روی دو نقطه کلیک کنید. سپس گزینه Device Details را انتخاب کنید. ( برای ایجاد هر نوع تنظیمات روی دوربین مدار بسته ی خود ابتدا باید وارد Device Details شوید). صفحه را پایین بکشید و بر روی گزینه Detection کلیک کنید.

برای فعال کردن گزینه های  human detection و smart tracking حتما باید تیک گزینه Motion detection فعال باشد. به نحوی که اگر این گزینه خاموش باشد، گزینه های تشخیص انسان و ردیابی هوشمند نیز قابل مشاهده نمی باشند. بنا بر این حتما مطمئن شوید که تیک گزینه تشخیص حرکت در حالت روشن قرار گرفته باشد.

 سپس در پایین با انتخاب گزینه Motion Sensitivty می توانید حساسیت به حرکت را مشخص کنید. در قسمت General Activity Zone شما می توانید ناحیه ای که حرکت در آن اتفاق می افتد را مشخص کنید با استفاده از گزینه های در دسترس یعنی Clear، Invert و Eraser می توانید به پاک کردن، معکوس کردن و محو کردن ناحیه بپردازید. به صفحه ی قبل باز گردید. با انتخاب گزینه Detectio On وارد بخش Detection Schedule می شوید که در آن می توانید روز هایی از هفته  که می خواهید تشخیص حرکت یا Motion Detection در ان اتفاق بیوفتد را مشخص کنید. هم چنین اگر در طول روز، بازه ی زمانی خاصی مد نظر دارید  با تنظیمات این قسمت می توانید آن را مشخص کنید. برای این کار کافی است بر روی گزینه Setting در بالای صفحه کلیک کنید و در قسمت Add Period هر بازه ی زمانی در طول یک روز خاص را تعیین کنید.

با انجام این عملیات اگر حرکتی در مقابل دوربین مدار بسته ی شما اتفاق بیوفتد شما قادر به مشاهده آن هستید. برای مثال اگر حرکتی مقابل دوربین رخ دهد، اگردر صفحه اول نرم افزار بر روی گزینه Play  کلیک کنید حرکت را مشاهده می کنید. اگر به عقب باز گردیدو گزینهMore  را انتخاب کنید، وارد بخشی می شوید که می توانید رویداد های ضبط شده ی خود را مشاهده کنید.

همان طور که در تصویر مشخص است می بینید که کلیه ی Motion Detection های ضبط شده در آن دیده می شود. با استفاده از گزینه هایی که در زیر فیلم در حال پخش وجود دارد، می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید و یا از فیلم پخش شدهRecord بگیرید و آن را سیو کنید.

حال برای فعال کردن Human Detection یا همان تشخیص انسان، در صفحه ی اول نرم افزار بر روی دو نقطه کلیک کنید و مانند بخش قبل به قسمت Device Detailsبروید. پس از وارد شدن به قسمت Detection گزینه Human Detection  را فعال کنید. با انجام این عملیات هر انسانی که از مقابل دوربین بگذرد تشخیص داده خواهد شد. برای مشاهده کردن این رویداد نیز مانند قبل از قسمت More  می توانید Event مورد نظر را مشاهده کنید.

برای تنظیمات Smart Tracking همانند عملیات قبل با زدن دو نقطه و انتخاب گزینه Device Details  وارد بخش Detection شوید. و گزینه Smart tracking را فعال کنید. فعال کردن این گزینه برای زمانی است که شما قصد داشته باشید دوربین مداربسته پس از تشخیص حرکت، سوژه ی محرک را تعقیب و دنبال کند.

فعال کردن تنظیمات Motion Detection آیمو چه کاربردی دارد؟

فعال کردن تنظیمات تشخیص حرکت دوربین آیمو دارای مزایای متعددی است. این قابلیت به دوربین مداربسته این امکان را می دهد که در صورت تشخیص حرکت در یک منطقه خاص، عملیات ضبط یا هشدار دهی را آغاز کند. از مزایای فعال کردن تنظیمات تشخیص حرکت ضبط ویدیو در زمان های خاص است به طوری که دوربین تحت شبکه فقط زمانی تصاویر را ضبط می کند که حرکتی تشخیص داده شود و این سبب صرفه جویی در مصرف هارد می شود و به طبع نیازی به تماشای ویدیو های خالی از حرکت نیست. این قابلیت هم چنین آگاه سازی فوری درباره حرکت ناخواسته را به ارمغان می آورد. زمانی که یک حرکت غیر معمول رخ می دهد دوربین می تواند با فرستادن یک هشدار فوری به مالک، او را از آن حادثه مطلع کند. قابلیت تشخیص حرکت آیمو با امکان تشخیص فعالیت های ناخواسته می تواند امنیت محل کار یا محل زندگی را افزایش دهد. این تنظیمات تشخیص حرکت آیمو  به صرفه جویی در وقت و منابع بسیار موثر است چرا که باعث می شود دوربین مدار بسته تنها در مواقع لازم فعال شود.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.