بلاگ

تنظیمات استارلایت دوربین داهوا

مراحل تنظیمات و فعال سازی قابلیت استارلایت در دوربین داهوا

در این مطلب قصد داریم که به آموزش فعال سازی قابلیت استارلایت یا همان دید در شب رنگی در دوربین مدار بسته داهوا بپردازیم. مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید :

برای فعال سازی قابلیت استالایت در دوربین های داهوا بایستی وارد منوی OSD دوربین شوید. برای این کار کلیک راست کنید و گزینه PTZ را انتخاب کنید.

 با فشردن فلش سمت راست تصویر، گزینهEnter Menu را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. با این کار وارد منوی OSD  دوربین شوید.

یک ابزار دایره شکل (MenuOperation) بر روی صفحه نمایش داده می شود بر روی Enter کلیک کنید.

در منوی باز شده با استفاده از نشان گر ها و فلش های بالا و پایین ابزار نمایش داده شده در تصویر، بر روی Next بروید و با کلیک بر روی گزینه Enter به منوی بعدی بروید.

 در این مرحله کافی است گزینه Day/Night را از روی حالت Auto بردارید و بر روی حالت color بگذارید. این عمل را با استفاده از فلش های راست و چپ ابزار دایره ای شکل انجام دهید و سپس Enter را بزنید تا تغییرات اعمال شوند.

دقت شود که باید مطمئن شوید تا این تغییرات ذخیره شوند. برای اطمینان حاصل کردن این موضوع به صفحه ی قبل بازگردید، می بینید که در رو به روی گزینه Next، واژه ی Save نوشته شده است بنابراین گزینه Exit را انتخاب کنید و Enter را بزنید.

 تنظیم استارلایت دوربین داهوا په کاربردی دارد؟

تنظیم قابلیت استارلایت دوربین داهوا باعث شده که امکان شناسایی و نمایش تصاویر را در تاریکی شب و یا در فضاهای با نور کم برای گیرنده های دوربین های مدار بسته داهوا فراهم شود. دوربین های مداربسته داهوا که دارای چنین قابلیتی هستند در شرایط با نور کم و حتی در تاریکی، تصاویر با کیفیت بالا ارائه می دهند. چیزی که باعث به وجود آمدن چنین ویژگی می شود، استفاده از فناوری های حساس به نور آنالوگ و دیجیتال در دوربین مداربسته ها است که این امکان را فراهم می کند تا در شرایط نوری دشوار و هنگام شب و یا در مکان هایی که نور کافی و مناسب ندارند، تصاویر با وضوح و کیفیت بالا ضبط و نمایش داده شوند. لازم به ذکر است که این تکنولوژی جدیدترین قابلیت دید در شب داهوا است که در دوربین ای پی داهوا به کار می رود.

 تنظیم و فعال سازی استارلایت دوربین داهوا چگونه باعث دید در شب می شود؟

قابلیت استارلایت در دوربین های مدار بسته داهوا از فناوری حس گر های CMOS بهره می برد. به این صورت که در شرایط نور کم و حتی نوری که از نور طبیعی هم بسیار کم تر است، تصاویری با وضوح بالا و کیفیت مطلوب ارائه می دهد. حس گر های موجود در دوربین های داهوا از تکنولوژی های پیشرفته برای حساسیت به نور استفاده می کنند تا در شرایط نوری دشوار تصاویری واضح و با جزئیات بالا و با کمترین نویز نمایش داده شوند. در دوربین های مدار بسته داهوا برای استفاده از قابلیت دید در تاریکی یا استار لایت، نیازی به نور مصنوعی و اضافی نیست و هیچ نور خارجی به اطراف ساطع نمی شود و دستگاه خودش به صورت کاملا اتوماتیک و خودکار تصاویر روشن و با وضوح نوری خوب را در شرایط نوری دشوار و فضاهای تاریک، ارائه می دهد.

حس گر CMOS (Complementary Metal-Oxide-Semiconductor) یک نوع حس گر تصویر دیجیتال است که در دوربین‌ های مداربسته داهوا استفاده می‌شود. حسگر CMOS از تراشه‌ های نیمه‌ هادی ساخته شده ‌است و برای تبدیل نور به سیگنال الکتریکی استفاده می ‌شود. این حس گر تصویر از تکنولوژی ‌های پیشرفته‌ ای برای ارائه تصاویر با وضوح بالا، کم ترین نویز و واکنش بهتر در شرایط نوری مختلف استفاده می‌ کند. از مزایای استفاده از حس  گر CMOS در دوربین‌های داهوا می‌توان به مصرف انرژی کم تر، اندازه‌ی کوچک تر و سرعت بالاتر در انتقال تصاویر اشاره کرد. همچنین، حسگر CMOS از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه ‌تر از حسگرهای دیگر مانند CCD می‌باشد.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.