بلاگ

تغییر رمز دوربین داهوا

رمز گذاری و تغییر رمز عبور در دوربین های مداربسته داهوا ورژن4

رمز گذاری بر روی دوربین مداربسته و  دستگاه های دیجیتالی یکی از مهم ترین و اساسی ترین اقداماتی است که باعث افزایش امنیت این دستگاه ها می شود. رمز گذاری بر روی دستگاه های داهوا مانند دی وی ار داهوا و ان وی ار داهوا نیز امری لازم و ضروری است .رمزگذاری سبب حفظ اطلاعات خصوصی شما می شود چرا که داشتن رمز عبور روی دستگاه داهوا دسترسی های غیر مجاز از دیگران را سلب می کند و از اطلاعات شما محافظت می کند. هم چنین رمز گذاری روی دوربین داهوا از سرقت دستگاه شما جلوگیری می کند و در صورت سرقت و از دادن دستگاه، اطلاعات شما به دست شخص دیگر نمی افتد. رمز گذاری دستگاه داهوا برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی و امنیت و حفاظت از حریم خصوصی شما بسیار حائزاهمیت است.

چرا باید رمز دستگاه داهوا را عوض کنیم؟

با توجه با آنچه گفته شد و بنا بر اهمیت رمزگذاری ، تغییر رمز عبور دوربین آنالوگ داهوا و دوربین تحت شبکه داهوا نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. از لحاظ امنیت دستگاه و محافظت از اطلاعات شخصی شما، تغییر رمز دوره‌ ای در دستگاه های داهوا اهمیت قابل توجهی دارد چرا که اگر رمز عبور به دست افراد دیگربرسد، با تغییر رمز دستگاه داهوا می توان از دسترسی مجدد آن افراد جلوگیری به عمل آورد.

با تغییر رمز عبور در دوربین های داهوا و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز می توان از حریم شخصی و اطلاعات خصوصی خود محافظت کنید.

افراد سود جو و سو استفاده گر و هکر ها برای دسترسی یافتن به دوربین مداربسته ی شما ممکن است به هک کردن دستگاه شما بپردازند. با تغییر رمز عبور دستگاه داهوا به صورت دوره ای و منظم می توانید به این نوع از دسترسی های غیر مجاز خاتمه دهید.

مراحل تغییر رمز پیش فرض admin چیست؟ (برای دستگاه داهوا ورژن4)

ابتدا بر روی صفحه راست کلیک کنید و بر روی Main Menu کلیک کنید سپس در پایین صفحه ی باز شده بر روی ACCOUNT کلیک کنید.

در این قسمت شما می توانید کاربر admin خود را مشاهده کنید. حال در قسمت Modify بر روی آیکون مداد کلیک کنید تا صفحه ی تغییر رمز باز شود. گزینه Modify Password را روی حالت روشن قرار دهید. در قسمت Old Password رمز عبور قبلی دستگاه داهوا را وارد نمایید و در قسمت New Password  رمز عبور جدید خود را وارد نمایید و آن را در قسمتConfirm Password  تکرار نمایید. دقت شود که برای امنیت بیشتر بهتر است رمز عبور خود را از 8 تا 32 کاراکتر و ترکیبی از اعداد و حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و کاراکتر های سمبلیک انتخاب کنید. در قسمت Password Hint  شما می توانید یک راهنمایی برای پسورد خود قرار بدهید تا اگر زمانی رمز خود را فراموش کردید با دیدن password Hint آن را به خاطر بیاورید. مثلا می توانید مخففی از رمز عبور خود را در آن قرار دهید. اگر تیک گزینه Unlock Pattern را نیز فعال کنید، می توانید یک الگوی انخابی ترسیم کنید و از آن به عنوان رمز دستگاه داهوا استفاده نمایید. این آپشن نیز به شما کمک می کند که در صورت فراموشی رمز بتوانید دستگاه داهوا را رمزگشایی کنید. در آخر بر روی Ok کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند. در صفحه ی باز شده مشاهده می شود که تنظیمات با موفقیت همراه شده است.

برا تست کردن، ازقسمت Log Out خارج می شویم. این بار با کلیک راست کردن و انتخاب گزینه Main Menu  صفحه ی Login باز می شود که با کلیک بر روی گزینه Switch user می توانید وارد قسمت وارد کردن رمز عبور دستگاه داهوا شوید.

 برای زمانی که رمز را فراموش کردید، اگر نشانگر موس را بر روی آیکونی که کنار Username قرار گرفته نگه دارید، راهنمایی که برای به خاطر آوردن رمز یا همان Password Hint وارد کرده ای به شما نمایش داده می شود.

 با وارد کردن الگوی تعریف شده نیز می توانید وارد دستگاه داهوای خود شوید.

در صورت فراموشی رمز عبور، دستگاه داهوا را چگونه بازیابی کنیم؟

اگر رمز عبور دستگاه داهوا را فراموش کردید، باید اقدامات ذیل را انجام دهید:

دستگاه داهوا می تواند بازیابی رمز با استفاده از ایمیل و یک پیام متن دار را به شما پیشنهاد دهد. با انتخاب ایم گزینه می توانید به بازیابی رمز دستگاه داهوا بپردازید. به این صورت که شما در صفحه ی ورود به دستگاه گزینه “فراموشی رمز ” یا “بازگردانی رمز” را انتخاب می کنید. سپس ایمیل خود را به دستگاه می دهید و دکمه ارسال را انتخاب می کنید. حالا باید به ایمیل خود مراجعه کنید. پیامی حاوی راهکار برای بازگردانی رمز عبور دستگاه داهوا برای شما ارسال شده است که امکان دارد حاوی لینک و رمز یکبار مصرف برای بازیابی و تنظیم مجدد رمز عبور دستگاه داهوا در آن باشد. با استفاده از این اطلاعات ششما می توانید به تغییر رمز عبور و تنظیم رمز عبور جدید برای دستگاه داهوا بپردازید.

با استفاده از رمز عبور پیش فرض  نیز می توان به دستگاه دسترسی پیدا کرد ورمز عبور دستگاه راهوا را تغییر داد یا آنرا مجددا تنظیم کرد.

در صورت فراموشی رمز و الگوی دستگاه داهوا خود، روی آیکونی که کنار قسمت Password قرار دارد کلیک کنید. با این کاربه صفحه ی Password Reset هدایت می شوید. در این جا با وارد کردن ایمیلی که از قبل بر روی دستگاه ست کرده اید، می توانید به بازیابی رمز عبور دستگاه داهوا ورژن 4  با استفاده از ایمیل بپردازید.

این روش ها کاملا بستگی به تنظیمات ست شده و قابلیت های دوربین یا دستگاه شما دارد و ممکن است برای همه ی مدل ها و ورژن ها قابل اجرا نباشد.

اگر هیچ کدام از راه حل های بالا کارساز نبود شما باید به پشتیبانی سازنده دوربین داهوا تماس بگیرید و مشکل را توضیح دهید و درخواست کنید که راهی برای بازیابی رمز دستگاه داهوا به شما ارائه دهند تا شما را در این امر یاری دهند.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.