بلاگ

دوربین مدار بسته تشخیص چهره

تشخیص چهره دوربین مدار بسته

تشخیص چهره دوربین مدار بسته

تشخیص چهره دوربین مدار بسته یکی از تکنولوژی های دوربین مدار بسته است که با اسکن چهره افراد هویت آن ها را تائید می کند. در سال های اخیرعلاوه بر قابلیت تشخیص چهره دوربین مداربسته قابلیت های کاربردی زیادی به دوربین مدار بسته اضافه شده که کارایی آن ها را چند برابر  کرده است. تکنولوژی جدید تائید چهره و قابلیت تشخیص چهره دوربین مداربسته به صورت اتوماتیک چهره ها را تشخیص می دهد. استفاده از تشخیص چهره دوربین مدار بسته هنگام وقوع جرم باعث شده که این ویژگی بسیار پرطرفدار شود. تشخیص چهره برای اولین بار با هدف شناختن راننده های بدون گواهینامه در نیو مکزیکو به کار گرفته شد و خیلی طول نکشید که در اداره صدور اسناد مورد استفاده قرار گرفت و کم کم تبدیل به یکی از ویژگی های دوربین مدار بسته شد. امروزه از تکنولوژی تشخیص چهره دوربین مدار بسته در دوربین مدار بسته خانه و دیگر دوربین ها به کار می زود. اما لازم به ذکر است که تشخیص چهره دوربین مدار بسته مانند هر سیستمی علاوه  بر مزایایی نقطه ضعف هایی نیز دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

تشخیص چهره دوربین مدار بسته چه کاربردی دارد؟

تشخیص چهره دوربین مدار بسته با اسکن چهره مورد نظر و ثبت آن در حافظه و دیتا بیس خود می تواند تردد افراد را کنترل کند. زمانی که لازم باشد که تردد های شخصی خاص کنترل شود، می توان بدون دیدن کل فیلم های ضبط شده که بسیار زمان بر است، مراحل کنترل شخص خاص را به سرعت طی کرد. تشخیص چهره دوربین مدار بسته به صورت کامل جزئیات چهره فرد را در سیستم تشخیص چهره دوربین مدار بسته ثبت می کند و شروع به کنترل فرد می نماید. تکنولوژی تشخیص چهره دوربین مداربسته در دوربین مدار بسته تحت شبکه موجود است و دوربین های آنالوگ از قابلیت تشخیص چهره دوربین مدار بسته بر خوردار نیستند. از تشخیص چهره دوربین مدار بسته در ترمینال ها، بانک ها، مکان های دولتی و اماکن شلوغ و مهم استفاده می شود.

 

مزیت دوربین مداربسته تشخیص چهره

همانطور که گفته شد تشخیص چهره دوربین مدار بسته در اماکن شلوغ  و ادرات دولتی و اماکن تجاری پر طردد بسیار کاربردی می باشد.  در ادامه قابلیت تشخیص چهره دوربین مدار بسته را مورد نقد قرار می دهیم و مزایا و معایب تشخیص چهره دوربین مدار بسته را یک به یک نام می بریم.

جمع آوری مدرک جرم با تشخیص چهره دوربین مداربسته

هنگام وقوع جرم تصاویر دوربین مدار بسته کمک بسیار زیادی در ارائه سند و مدرک به دادگاه یا هر مکانی که سعی در اثبات ماجرا را دارید می کند. قابلیت تشخیص چهره دوربین مداربسته  کمک می کند که مدرک جرم و شواهد لازم برای اثبات ادعا خود را به راحتی به دست بیاورید.

 

جلو گیری از وقوع جرم با تشخیص چهره در دوربین

هیچ فردی از وقوع جرم و جنایت در حوالی و اطراف خود خوشحال نخواهد شد. همانطور که گفته شد تشخیص چهره دوربین مدار بسته به راحتی تصاویر لازم را به صورت مستند برای اثبات وقوع جرم در اختیارتان می گذارد. اما آمار ها اثبات کرده  است که وجود یک نگهبان 24 ساعته که مجهزه به تکنولوژی تشخیص چهره دوربین مدار بسته است از وقوع جرم و جنایت جلوگیری می کند. مجرمان یا سارقین حرفه ای قبل از انجام کاری وجود دوربین مدار بسته را در محل چک می کنند و به خوبی می دانند که قابلیت تشخیص چهره دوربین مدار بسته به خوبی چهره آن ها را ثبت می کند. برای همین در بیشتر موارد از سرقت یا هر جرم دیگری در آن مکان پشیمان می شوند.

 

تشخیص چهره دوربین مدار بسته نظارت 24 ساعته است

سیستم های امنیتی جنبه نظارتی و امنیتی دارند، قابلیت تشخیص چهره دوربین مدار بسته  نظارت بر خانه و محل کار یا هر مکان دیگری را بسیار راحت تر کرده است. برای مثال نظارت بر پرستار بچه در خانه باعث می شود که نسبت به عملکرد پرستار برای مراقبت درست از فرزندتان مطمئن باشید و به محض تنها گذاشتن فرزندتان از این مورد با خبر شوید. همینطور نظارت بر کارمندان با تشخیص چهره دوربین مدار بسته عملکرد آن ها را در حین کاربالا می برد.

دوربین مدار بسته تشخیص چهره

معایب دوربین مدار بسته تشخیص چهره

 قیمت بالا دوربین مدار بسته تشخیص چهره

بدیهی است که دوربین مدار بسته تحت شبکه ای که از قابلیت ویژه تشخیص چهره دوربین مداربسته برخوردار است قیمت بیشتری دارد. این هزینه نسبت قابلیت آن توجیه است. اگر می خواهید یک سیستم دوربین مدار بسته تشخیص چهره همراه با کیفیت بالا داشته باشید باید هزینه بیشتر برای آن بپردازید.

 

دوربین تشخیص چهره نیاز به مراقبت بیشتر دارد

سارقین حرفه ای قبل از سرقت شروع  به آسیب رساندن به تشخیص چهره دوربین مدار بسته می کنند و قابلیت تشخیص هویت دوربین مدار بسته را از کار می اندازند. از این رو یک دوربین با کیفیت و مجهز به تشخیص چهره دوربین مدار بسته به مراقبت بیشتری احتیاج دارد تا توسط مهاجمان آسیب نبیند.

 

 دوربین تشخیص چهره پیچیده است

علاقه مندان به تکنولوژی خوب درک می کنند که تشخیص چهره دوربین مدار بسته یک قابلیت ویژه است به شرط آن که به درستی تنظیم و به کار گرفته شود. نصب دوربین با هدف به کار گیری تشخیص چهره دوربین مدار بسته برای کاربران معمولی کاری کمی دشوار به حساب می آید و نیاز به متخصص دارد.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.